FASES NA RESOLUCIÓN DUN CONFLITO
O proceso de xestión dun conflito desde a súa xestión ata a súa resolución mediante un órgano de mediación escolar, divídese nas seguintes 5 fases:
1. Avaliación do conflito
Unha
vez que detectamos unha situación conflitiva, sexa pola observación dalgún
membro do equipo mediador ou por algunha solicitude externa, debemos valorar se
o caso pode ser tratado mediante unha mediación ou, pola súa gravidade, ten que
ser directamente sancionado ou debe ser tratado por outra vía.
2. Sesión informativa. Preparación previa da mediación
Despois de decidir o equipo que vai participar nas reunións,
onde debe primar a confianza mutua, débense establecer unhas normas de obrigada
aceptación.
3. Sesión individual
Recollida de información con cada parte. Escoitar as distintas
versións do conflito, investigar o caso e recompilar probas sen tomar parte,
polo momento, a favor dunha ou doutra parte.
4. Sesión conxunta. Compartir ideas para a resolución do conflito
Entre todos os membros del grupo de mediación débense
achegar propostas de resolución do
conflito. Nesta fase é fundamental favorecer a cooperación, intentando que as
partes afectadas sexan capaces de chegar a acordos concretos.
4. Chegar a un consenso
A idea é pactar, entre todos os implicados, un acordo
consensuado que sexa satisfactorio, no posible, ás dúas partes. É moi
importante deixar os puntos moi claros, cunha folla de seguimento onde consten,
de maneira moi clara e polo miúdo, con datas concretas, as accións que se deben
realizar.
5. Seguimento e autoavaliación
Por último, aconséllase que, pasado un tempo prudencial, as
persoas afectadas e a/as persoa/s mediadora/s volvan ter un encontro para
valorar en que momento se atopa o conflito. Nesta revisión debemos incidir no
que funcionou e no que non e, se for mester, formularanse outras pautas de
actuación. A mediación pode rematar preguntando en que os axudou e que grao de
incidencia tivo para a resolución do conflito.
Ningún comentario:
Publicar un comentario