HABILIDADES E ESTRATEXIAS EMPÁTICAS DA MEDIACIÓN
A mediación como método pacífico e voluntario na xestión de
conflitos coa axuda dunha/s terceira/s persoa/s imparciais e neutrais require
cooperación, respecto, diálogo... polo que é mester ter moi presentes unha
serie de habilidades e estratexias empáticas.
De seguido enumeramos algunhas que poder ser de axuda no proceso:
- Linguaxe non verbal e paraverbal positivas: ton de voz suave, expresión facial acolledora, postura corporal receptiva e contacto visual.
- Facer preguntas e amosar interese: favorecer que as partes falen.
- Reformulación: tradución do dito pola outra parte eliminando ataques e connotacións negativas, pero sen reducir as críticas.
- Clarificación: aclarar, pedir máis información, preguntar.
- Parafraseo: amosar que comprendemos a situación, verificar, repetir ideas e feitos.
- Resumo: repetir as ideas e puntos máis importantes, destacar aspectos positivos e puntos de acordo, estruturar e ordenar.
- Reflexo: amosar que se entenden os sentimentos. Facer ás partes conscientes do que senten.
- Recontextualización: a través dunha pregunta circular ou condicional ideal xérase un contexto novo, facilitando así o cambio na perspectiva do conflito.
- Evitar: interrompir, xulgar, contar a propia historia, quitar importancia, ridiculizar...
Ningún comentario:
Publicar un comentario